Aforti upadłość a zwrot

Nie jest już tajemnicą, że wpłynął wniosek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o ogłoszenie upadłości Aforti. W jaki sposób sytuacja taka (Aforti upadłość) wpłynie na roszczenia posiadaczy produktów inwestycyjnych Aforti? Czy warto w tej sytuacji pozwać Aforti, w jaki sposób można dochodzić swoich roszczeń? O tym niżej.

Czytaj dalej „Aforti upadłość a zwrot”

Precedensowy wyrok (Alior Agio)

W listopadzie 2023 roku kancelaria informowała o wygranej przed Sądem Rejonowym w Jastrzębiu-Zdroju w sprawie przeciwko Alior Bank, dotyczącej sprzedaży funduszy AGIO Wierzytelności Plus 2 NS FIZ, a w grudniu o tym, że w ocenie kancelarii wniosek o uzasadnienie został złożony przez bank w sposób wadliwy. Precedensowy wyrok (Alior Agio) jest już prawomocny i podlega wykonaniu. Sąd Okręgowy w Rybniku mając na względzie argumenty kancelarii nie uwzględnił zażalenia banku i zakończył sprawę.

Czytaj dalej „Precedensowy wyrok (Alior Agio)”

Ugoda z bankiem

W ostatnim czasie kredytobiorcy frankowi coraz częściej decydują się na zawarcie ugody z bankiem, rezygnując w ten sposób z procesu sądowego. Czy ugoda z bankiem w sprawie kredytu frankowego jest opłacalna? Jak zawrzeć ugodę z bankiem? Czy warto w trakcie negocjacji i podpisywania ugody korzystać z pomocy adwokata? Niżej odpowiedzi na wszystkie pytania.

Czytaj dalej „Ugoda z bankiem”

Zwrot zablokowanych pieniędzy

Wielokrotnie pisałem już o wszelkiej maści oszustwach – m. in. na „kryptowaluty”, „anydesk”, „pracownika banku”, „fałszywego brokera” itd. Wspólny mianownik zawsze stanowi wyprowadzenie środków pieniężnych ofiary, najczęściej w drodze przelewów. Zdarza się, że przynajmniej część tych środków zostaje zablokowana przez któryś z systemów bankowych i nałożona zostaje na nie blokada prokuratorska. Niżej o tym jak skutecznie uzyskać zwrot zablokowanych pieniędzy (i ile to powinno kosztować).

Czytaj dalej „Zwrot zablokowanych pieniędzy”

Nieważność kredytu Santander Consumer

Sąd Rejonowy w Rybniku w sprawie prowadzonej przez adwokata Wojciecha Kaczmarczyka w przedmiocie kredytu hipotecznego nominowanego do CHF wyrokiem z dnia 17 stycznia maja 2024 roku (sygn. akt I C 1679/21) zasądził na rzecz kredytobiorców żądaną kwotę stwierdzając przesłankowo nieważność kredytu Santander Consumer Bank. Sąd zasądzając żądaną kwotę potwierdził występowanie klauzul niedozwolonych (abuzywnych) w umowie kredytu skutkujących brakiem związania umową. Sąd zasądził sumę spłat za żądany okres oraz koszty procesu.

Czytaj dalej „Nieważność kredytu Santander Consumer”

Prawomocne zawieszenie kredytu Getin

W sprawie prowadzonej przez adw. Wojciecha Kaczmarczyka oraz adw. Bartłomieja Panfila przeciwko Syndykowi Getin Noble Bank S.A. w upadłości  Sąd Apelacyjny w Katowicach na skutek zażalenia obu stron wydał postanowienie w przedmiocie zabezpieczenia, w którym utrzymał zawieszenie obowiązku spłat kredytu, a nadto zakazał Syndykowi dokonywania wpisów w rejestrach prowadzonych przez BIK itd. Postanowienie Sądu Apelacyjnego stanowi prawomocne zawieszenie kredytu Getin i nie podlega zaskarżeniu. Sąd nie uwzględnił także wniosków Syndyka o zawieszenie postępowania. Rozstrzygnięcie jest co do zasady zgodne z wykładnią przepisów postulowaną przez kancelarię.

Czytaj dalej „Prawomocne zawieszenie kredytu Getin”

Weksle inwestycyjne Aforti

Weksle inwestycyjne Aforti to problem znany już od co najmniej pół roku, natomiast z każdym dniem coraz więcej osób odkrywa, że może stracić wszystkie oszczędności powierzone Aforti. „Produkty finansowe” Aforti oferowane były zazwyczaj w sposób sprzeczny z interesem konsumentów, a coraz więcej wskazuje na to, że była to zwyczajna piramida finansowa. W związku działalnością Aforti toczy się również postępowanie karne.

Czytaj dalej „Weksle inwestycyjne Aforti”

Bank zapłaci za oszustów

Sąd Rejonowy w Rybniku w sprawie prowadzonej przez adwokata Wojciecha Kaczmarczyka przeciwko ING Bankowi Śląskiemu dotyczącej odpowiedzialności banku za słabe procedury bezpieczeństwa wyrokiem z dnia 17 stycznia 2024 roku (sygn. akt I C 1125/21) zasądził na rzecz klientki kancelarii całą żądaną kwotę wraz z odsetkami. Wyrok jest nieprawomocny, nie zostało jeszcze sporządzone jego uzasadnienie (jeśli wyrok się uprawomocni – bank zapłaci za oszustów).

Czytaj dalej „Bank zapłaci za oszustów”

Kredyt zawieszony Żory

W sprawie prowadzonej przez adw. Wojciecha Kaczmarczyka oraz adw. Bartłomieja Panfila przeciwko Syndykowi Getin Noble Bank S.A. w upadłości  Sąd Rejonowy w Żorach wydał w oparciu o wniosek przygotowany przez adw. Wojciecha Kaczmarczyka postanowienie o zabezpieczeniu, którego rezultatem jest m.in. zawieszenie spłaty kredytu frankowego (kredyt zawieszony Żory). Co istotne postanowienie wydane zostało w ekspresowym tempie (poniżej miesiąca od zlecenia sprawy). Rozstrzygnięcie to jest zgodne z wykładnią przepisów wskazywaną przez kancelarię.

Czytaj dalej „Kredyt zawieszony Żory”

Alior zapłaci za misselling?

Na początku listopada kancelaria informowała o wygranej przed Sądem Rejonowym w Jastrzębiu-Zdroju w sprawie przeciwko Alior Bank, dotyczącej sprzedaży funduszy AGIO Wierzytelności Plus 2 NS FIZ. Jest to najprawdopodobniej pierwsza wygrana sprawa tego typu w Polsce, a o sukcesie adwokata Wojciecha Kaczmarczyka można było przeczytać na pierwszej stronie działu gospodarka Dziennika Gazety Prawnej. Bank zapowiedział apelację i wydawało się, że minie jeszcze dużo czasu zanim Alior zapłaci za misselling. Bank jednak w sposób wadliwy złożył wniosek o uzasadnienie wyroku (co od razu zauważyła kancelaria), a dzisiaj kancelarii doręczono postanowienie Sądu o odrzuceniu wniosków banku o uzasadnienie wyroku.

Czytaj dalej „Alior zapłaci za misselling?”